top of page
DSCF6175.webp

Hisszük,

hogy a felnőttkori tanulás és fejlődés akkor válik igazán mélyrétegűvé és fenntarthatóvá, ha teret adunk az önreflexiónak, a vizuális kifejezésnek és a szakmai önazonosság fokozatos építésének.


Művészet-alapú eszközeink és facilitált tanulási folyamataink abban támogatják a szakembereket, hogy biztonságos, kreatív közegben mélyítsék megértésüket önmagukról, szerepeikről és szakmai útjukról.


Célunk egy olyan komplex program- és eszköztár kialakítása, amely nemcsak egyéni, hanem szervezeti szinten is hozzájárul a tanulási kultúra megújításához.

Értékeink

  • Idő és lassúság – tiszteletben tartjuk a fejlődés természetes ritmusát
     

  • Jelenlét és figyelem – teret adunk annak, ami éppen történik
     

  • Érzékelés és vizualitás – a tanulást sokcsatornás, megélhető folyamattá tesszük
     

  • Közösség és párbeszéd – hiszünk a kapcsolatokban és a közösen létrehozott jelentésben

  • Alkotói szabadság – az alkotásban mindenki a saját válaszát találhatja meg

Papp Anett DLA
textilművész, biodesigner,
vizuális művész és egyetemi docens vagyok.

DSCF5900.webp

Minden munkám alapja a kapcsolódás – anyaghoz, természethez, másokhoz és önmagamhoz. Hiszem, hogy az alkotás és a tanulás nem elválasztott folyamatok: mindkettő egyfajta érési út, ahol időt kell hagyni a belső rétegek kibomlására.

A művészeti felsőoktatásban és a gyerekfoglalkozásokkal töltött kreatív szabad alkotásban több mint tíz évem során a művészek,designerek, fiatalok generációit támogatom abban, hogy megtalálják a saját hangjukat, építsék a szakmai identitásukat és tudatosítsák a döntéseik mögötti értékeket.  Azt tapasztaltam, hogy a valódi fejlődés ott kezdődik, ahol a résztvevők meglátják és megértik saját mintázataikat. 

A tanulást tapasztalatként értelmezem: testi, vizuális és érzelmi szinten is átélhető folyamatként, amelyben a résztvevők aktív alkotói a saját útjuknak. A tanulás számomra mindig lassú, érzékeny, tapintható folyamat, amelyben az ember észrevétlenül közelebb kerül saját történetéhez. Nem frontális, nem sablonos és nem siettethető – hanem egy érési folyamat, amelyhez biztonságos tér és inspiráló eszközök kellenek.

A MAP-ban ezt a figyelmet szeretném továbbadni: egy olyan teret, ahol meg lehet állni, el lehet mélyülni, és ahol a válaszok nem kívülről érkeznek, hanem bennünk születnek meg.

Dr Kovács Zsuzsa
Oktatóként és trénerként dolgozom, főként a felsőoktatás és a felnőttképzés világában.

DSCF6078.webp

Az elmúlt években számos hazai és nemzetközi projektben vettem részt, ahol az volt a célom, hogy támogassam az oktatókat szakmai tudatosságuk és magabiztosságuk erősítésében.

Ma már leginkább a felnőttek tanulása és tanulásának támogatása érdekel. Izgalmas számomra felfedezni, hogyan lehet ebben a folyton változó világban örömtelivé és élményszerűvé tenni a tanulási helyzeteket – különösen akkor, amikor valaki elsőre kicsit elveszettnek érzi magát. Fontos számomra, hogy a tanulók önállóságát és személyes szabadságát mindig tiszteletben tartsuk: a tanulást egy partneri kapcsolatnak látom, ahol én magam is folyamatosan tanulok – szakmai helyzetekből éppúgy, mint a mindennapi életből.

Hiszek abban, hogy a tanulás egyszerre közösségi élmény és nagyon személyes, intim tapasztalat. Különösen inspiráló számomra, amikor beszélgetésekből új ötletek születnek, és amikor egy csoporttal vagy egy-egy tanulóval megtaláljuk a közös hangot, és együtt haladunk egy cél felé.

Szeretem a mélyebb, néha határokat feszegető kérdéseket: úgy gondolom, ezek segítenek abban, hogy elinduljon a reflektív gondolkodás – ami szerintem minden tanulási folyamat alapja és lezárása is.

A MAP-ben is azon dolgozom, hogy a résztvevők számára biztonságos, reflektív és önfelfedező tanulási élményeket biztosító, professzionális környezet jöjjön létre.

bottom of page